KÖPVILLKOR

VÅR PRENUMERATIONSTJÄNST

ALLMÄNT
Antal stjälkar i veckobuketten kan variera från vecka till vecka, men blomstervärdet består och vi garanterar en vacker och ståtlig bukett när du köper vår prenumerationstjänst FEELING.


BESTÄLLNING
Beställning för privatpersoner behöver göras senast tisdag kl 23.59 för leverans samma vecka. Beställningar som sker efter detta levereras nästkommande vecka. Följ och administrerar dina leveranser via ditt konto.

Beställning för företag behöver göras senast torsdag 18.00 för leverans nästkommande vecka (måndag). Beställningar som sker efter detta levereras ytterligare en vecka senare. Följ och administrerar dina leveranser via ditt konto.

Tillvalsprodukter kan enbart beställas i samband med beställning av blommor och ej enskilt.

PRISER
Priserna anges i svenska kronor (SEK) och är inklusive moms. Leveransavgift ingår i priset för våra leveransområden vid köp över 300kr.


LEVERANS
"Privatperson: Leverans sker på torsdagar mellan 13.00-21.00." Om du inte är hemma levereras blommorna utanför din dörr. Självklart är blommorna packade med vatten så att de håller tills du mottagit dem.

"Företag: Leverans sker på måndagar mellan 08.00-16.00." Blommorna levereras till receptionen.

Om vi har mottagit felaktiga/ofullständiga leveransuppgifter så avsäger vi oss ansvaret och kunden kommer inte återbetalas för ny blomsterleverans. 


AVBOKNING/AVSLUTA PRENUMERATION
Avbokning av leverans måste ske senast tre dagar innan nästkommande leverans. Vid uppsägning av prenumerationstjänsten gäller också tre dagars framförhållning innan nästkommande planerade leverans. Avbokning/avslut av prenumerationstjänsten görs enkelt när du är inloggad på ditt konto.

 
BETALNING
Betalning sker via Visa/Mastercard/AmericanExpress/Paypal/Swish. Säkerställ att ditt kort är öppet för internetköp i din internetbank. Alla köp förskottsbetalas och debiteras två vardagar innan leverans.

Blommorna levereras först efter mottagen betalning. 


GARANTI/REKLAMATION
 
Självklart vill vi att du ska känna dig nöjd med dina blommor, därför har du alltid minst fem dagars garanti och glöm inte att följa skötselråden för bästa och längsta hållbarhet. Eftersom blommor är levande ting så finns det alltid en risk för oväntad yttre påverkan, gällande hållbarheten. Skulle det hända att dina blommor inte håller inom ramen för vår garanti är du mer än välkommen att höra av dig till oss för att reklamera dina blommor.

LYXBUNTAR

LEVERANS
Leverans mån-fre. Möjlighet till leverans samma dag om beställning läggs innan kl.11.00 CEST. Välj leveransdag i kassan innan du slutför ditt köp.

För prenumerationstjänst av lyxbuntar gäller samma leveransvillkor som ovan. (BLOMSTERPRENUMERATION)

FÄRGVARIATION
Viss färgvariation kan förekomma. 


SPECIAL TREAT

Leverans mån-fre. Möjlighet till leverans samma dag om beställningen läggs innan kl 11.00 CEST. Välj leveransdag i kassan innan du slutför ditt köp. Leverans inom Stockholmsområdet.

Varje Special Treat är unik. Är du inte nöjd med din beställning så kontakta oss direkt efter leverans.

LOVEBOMBA

LEVERANS
Om du vill Lovebomba någon görs beställningen senast 2 vardagar innan leveransdagen. Leverans sker mån-lör och för tillfället endast i Stockholmsområdet. Om mottagaren inte är hemma vid leverans, levereras blommorna utanför dörren. Se till att ange eventuell portkod så att budet kommer in. Har kunden ej angivit portkod anses detta som ofullständiga uppgifter och det ger oss rätten att kontakta mottagaren innan leverans för att säkerställa att vi kan leverera. Självklart är blommorna packade med vatten så att de håller tills mottagaren kommer hem. 

Tidpunkt såsom förmiddag eller eftermiddag kan önskas men en exakt tidpunkt för leverans kan inte garanteras.

Om vi har mottagit felaktiga/ofullständiga leveransuppgifter så avsäger vi oss ansvaret och kunden kommer inte återbetalas för ny blomsterleverans . 

 

BETALNING FÖR LOVEBOMBA
Betalning sker till vår företagsswish. Märk swishen med mottagarens namn.
Blommorna levereras först efter mottagen betalning. 


GARANTI/REKLAMATION
 
Självklart vill vi att du ska känna dig nöjd med din beställning, du har alltid minst fem dagars garanti och glöm inte att följa skötselråden för bästa och längsta hållbarhet. Eftersom blommor är levande ting så finns det alltid en risk för oväntad yttre påverkan, gällande hållbarheten. Skulle det hända att dina blommor inte håller inom ramen för vår garanti är du mer än välkommen att höra av dig till oss för att reklamera dina blommor.

 

EVENT/GREENSTYLING

Pris och leverans på förfrågan. 

ALLMÄNT FÖR bloomaway.se

ÖVRIGT
I enlighet med distansavtalslagen måste du som handlar vara över 18 år. Om du handlar i en annan persons namn eller använder annan persons personnummer utan dennes medgivande, och detta innebär ekonomisk eller annan skada för Bloom away AB, kommer detta att polisanmälas.

Som kund hos Bloom away AB ger du oss rätt till att använda bilder innehållande våra produkter som publicerats på sociala medier och övriga webbplatser.

Innehållet på bloomaway.se får inte kopieras, användas eller publiceras utan Bloom away ABs tillåtelse. 


ÅNGERRÄTT
Skulle du mot förmodan inte vara nöjd med din leverans så har du rätt att ångra din beställning inom 14 dagar. Ångerrätten börjar gälla dagen efter att varan levererats och gäller endast varor i oförändrat skick. Observera att ångerrätten ej omfattar blommor och plantor enligt undantaget ”varor som snabbt kan försämras”.
 

COOKIES
Vi använder cookies på vår sida och sparar information för att underlätta för dig nästa gång du besöker vår sida. 


BEHANDLING AV PERSONUPPGIFTER
I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina personuppgifter i vår verksamet för att fullfölja avtalet med dig. Uppgifterna kommer även kunna användas till direktmarknadsföring. Enligt Personuppgiftlagen så har du rätt att få ta del av informationen som finns sparad hos oss. Om den skulle vara felaktig, ofullständig eller irrelevant så kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via mejl.

När du avslutar ditt konto hos oss kommer alla dina lagrade personuppgifter att raderas.

 

ÖVRIGT 
Vid eventuell slutförsäljning eller missberäkning av antal lagervaror har vi rätt att häva köpet och återbetala eventuell betalning till dig. Om detta skulle ske kommer vi kontakta dig för att lösa det på bästa sätt.

 

FORCE MAJEURE 
Händelser som naturkatastrof, krig, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt likvärdiga händelser utanför vår kontroll, vilka ej kunnat förutses, ska hänföras till force majeure. Det innebär att Bloom away AB befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.



Bloom away AB
Karlavägen 102
115 26 Stockholm
kontakt@bloomaway.se